AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Wednesday, October 6, 2010

Tindakan Perkasa Cari Gaduh Dengan Namawee Kebudak-budakan

Nurul_Izzah_Anwar_4.1SHAH ALAM 6 Okt - Tindakan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dilihat seperti kebudak-budakan apabila berdemonstrasi semasa Namawee melancarkan album terbarunya tetapi pada masa yang sama membisu apabila diajak berbincang mengenai isu perpaduan Melayu.

Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar berkata tindakan itu akan menyebabkan orang Melayu khususnya menjauhi pertubuhan yang dianggap agresif dengan menakut-nakutkan rakyat dengan isu perkauman.

Kata beliau, sebelum ini apabila diajak berdebat secara ilmiah, Perkasa mengambil tindakan membuat laporan polis terhadapnya atas dakwaan kononnya menghasut.

"Pihak berkuasa sepatutnya mengambil tindakan yang tegas terhadap Perkasa kerana menganggu ketenteraman awam.

"Ini jelas berbeza apabila pihak kita (Pakatan Rakyat) yang menganjurkan perhimpunan aman, pihak polis bertindak dengan cepat tetapi dalam isu ini berbeza pula tindakan mereka. Kerajaan sepatutnya mengambil tindakan terhadap mereka yang terlibat yang dilihat menjejaskan keselamatan negara.

"Kita pula mengambil pendekatan untuk duduk berbincang mengenai permasalahan orang Melayu tetapi apa yang berlaku, mereka buat laporan polis terhadap saya," kata beliau kepada Suara Keadilan.

Nurul Izzah juga menegaskan hak kebebasan bersuara tidak menghalang Perkasa untuk menyatakan perasaan mereka melalui demonstrasi tetapi tindakan yang memalukan ini akan menyebabkan rakyat semakin menolak pertubuhan itu.

Sebelum itu, kira-kira 50 orang anggota Perkasa berdemonstrasi di perkarangan KLSCAH hadir bagi membantah tindakan Namawee yang melancarkan albumnya.

Beberapa orang daripada mereka membawa sepanduk Perkasa, bendera Malaysia dan membakar gambar Namewee.


Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009