AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Monday, August 9, 2010

Selangor Pecah Rekod Masak Dodol Paling Banyak


Rakyat Selangor mencipta sejarah apabila memecah rekod mengacau dodol terbanyak, paling lama, dan membabitkan pakar kacau dodol paling ramai di dunia.

Program kecau dodol mega ini turut disertai peserta dari Kampung Baru Cina, Kampung Baru India, dari Belgium dan juga negara Jerman.

Diadakan di perkarangan Pejabat Tanah dan Daerah Hulu Langat, program ini adalah anjuran bersama agensi-agensi kerajaan negeri di Hulu Langat.

Pegawai Daerah Tuan Zainal Abidin A'la menerima sijil pengiktirafan dari Malaysia Book Of Record, yang diserahkan oleh Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Dengan ini saya Maira Zaman, mewakili Malaysia Book of Record mengesahkan bahawa Pejabat Daerah Tanah Hulu Langat berjaya memecahkan rekod Largest Dodol cooking event, sekaligus mencatatkan rekod di dalam Malaysia Book of Record dengan jumlah 360 kawah . Dengan itu tahniah dan terima kasih,"

Selain dari memecah rekod baru, program ini juga bertujuan merapatkan silaturrahim antara pegawai-pegawai agensi kerajaan dan masyarakat setempat.

Selain dari Menteri Besar, turut hadir sama menjayakan majlis ini adalah Adun Bukit Antarabangsa Azmin Ali dan Adun Lembah Jaya Khasim Abdul Aziz.

Sumber: TVSelangor

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009