AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Monday, August 9, 2010

Anwar : PR contohi Kepimpinan Khalifah Umar Abdul Aziz


Teladan kepimpinan berintegriti yang ditunjukkan Khulafa Rashidin Islam menjadi pegangan kerajaan Pakatan Rakyat dalam mengurustadbir negeri yang diamanahkan rakyat pada pilihanraya umum yang lalu.

Ketua Pembangkang Dato Seri Anwar Ibrahim menggesa Pakatan Rakyat untuk terus bertaut pada model kepimpinan Khalifah Umar Abdul Aziz yang tegas dan tabah melaksanakan keadilan dan kesaksamaan untuk semua dan setiap lapisan masyarakat.

Dalam ucapannya pada Majlis Penyerahan Ehya Ramadhan di Jawi, Pulau Pinang, Anwar melahirkan rasa bangga dengan pentadbiran Kerajaan Negeri yang meraikan nilai-nilai Islam dalam lanskap sosio-politik Pulau Pinang.

Beliau berkata demikian selepas Pakatan Rakyat memberi bantuan kepada 56 buah surau dan 21 buah masjid dengan matlamat menjadikan rumah-rumah ibadat Islam sebagai nadi penggerak rakyat Pulau Pinang.

Bantuan ini diberi bagi meraikan kedatangan bulan suci Ramadhan, dengan harapan masjid dan surau di Pulau Pinang maju dan sentiasa diimarahkan.

Anwar melahirkan rasa terharu kerana suasana seperti ini tidak wujud ketika Barisan Nasional menerajui Kerajaan Negeri.

Beliau turut mengulas mengenai larangan penjualan arak di kawasan majoriti penduduk Melayu yang telah diputuskan dalam mesyuarat penuh Majlis Bandar Raya Shah Alam (MBSA) yang dikritik oleh Barisan Nasional, walhal cadangan itu adalah untuk kalangan umat islam agar menjauhi minuman keras.

Sumber: TVSelangor

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009