AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Thursday, June 3, 2010

Karpal Kemuka Alibi Kejadian Liwat Tidak Berlaku


KUALA LUMPUR 3 Jun - Karpal Singh, ketua pasukan peguambela kes Fitnah 2 terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengemukakan alibi berhubung dakwaan liwat pengadu, Saiful Bukhari Mohd Azlan bahawa kejadian pada 26 Jun 2008 tidak berlaku.

Karpal dalam hujahnya berkata Anwar dan tetamunya pada hari kejadian bermesyuarat di Unit 11-5-2, bersebelahan unit yang Saiful mendakwa dia diajak mengadakan hubungan seks selepas menghantar dokumen kepada bekas majikannya itu.

Menurut Karpal, semasa kejadian yang didakwa itu, Anwar sebenarnya berada di Unit 11-5-2.

Saiful: Tidak, Anwar di 11-5-1.

Karpal: Kamu menipu.

Saiful: Saya tak setuju. Anwar di 11-5-1.

Karpal kemudian memberitahu mahkamah bahawa pihak pembelaan telah mengemukakan notis alibi yang menunjukkan Anwar tidak berada di unit berkenaan seperti mana yang didakwa Saiful.

Sebelum itu pihak pembelaan membuat lawatan ke kondominium Desa Dammansara di Kuala Lumpur selama kira-kira 20 minit buat kali kedua.

Mereka melawat Unit 11-5-2 pangsapuri yang terletak bersebelahan dengan Unit 11-5-1 selepas gagal berbuat demikian Selasa lalu apabila pihak polis dikatakan membawa kunci yang salah.

Kedua-dua Unit 11-5-2 dan Unit 11-5-1 dimiliki oleh seseorang yang dikenali sebagai Hasanuddin, yang dikatakan adalah sahabat akrab Anwar.

Unit 11-5-2 kini didiami oleh Hasanuddin tetapi beliau sekarang menghabiskan masa dengan keluarganya di luar Kuala Lumpur.

Karpal yang ditemui media selepas lawatan itu berkata pihak pembelaan berpuas hati dengan lawatan ke kondominium berkenaan dan perjalanan prosiding setakat ini.

Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009