AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Monday, November 22, 2010

Pancing NGO : BN Gagal Bawa Aspirasi Rakyat


KUALA LUMPUR 22 NOV: Langkah Barisan Nasional(BN) membuka keahlian pertubuhan bukan kerajaan(NGO) untuk bergabung dalam komponen itu adalah satu isyarat bahawa BN gagal membawa inspirasi rakyat.

Perkara ini dinyatakan oleh Pengarah Strategik PKR, Tian Chua di Parlimen hari ini.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Batu berkata bahawa BN dengan bentuk dan rangka yang ada sekarang tidak boleh berterusan dan sebab itu mereka cadangkan satu perubahan.

"BN sekarang sudah menjadi badan 'penyambung' bagi Umno dan kesemua mereka yang mempunyai cita-cita untuk menjadi Ahli Parlimen atau Menteri secara langsung boleh dipilih oleh Perdana Menteri atau Presiden Umno tanpa melalui mana-mana organisasi parti," ujar Tian ketika ditemui Tv Selangor di lobi Parlimen, petang tadi.

Tambah beliau, BN cuba merekacipta satu organisasi baru hanya bertujuan untuk memenangi Pilihan Raya Umum yang akan datang tanpa memikirkan sama ada BN masih lagi relevan dan membawa cita-cita rakyat.

"Mereka hanya kumpulkan kekuatan bagi memastikan BN mendapat undi mengatasi Pakatan Rakyat.

Tian juga meramalkan, riwayat komponen BN seperti MCA, MIC Dan Gerakan dijangka tamat apabila badan gabungan yang dikepalai Umno itu menawarkan Pertubuhan Bukan Kerajaan(NGO) bergabung dengan parti itu.

Sementara itu, Gabungan Wawasan Generasi Felda (GWGF) dilaporkan berminat berhubung tawaran BN itu.

Pengerusi GWGF Tan Sri Rozali Ismail dilaporkan berkata, beliau akan menulis surat kepada Dewan Tertinggi BN agar gabungan itu menyertai BN sebagai ahli bergabung.


Sumber: TVSNEWS

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009