AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Monday, November 15, 2010

KEADILAN Seru Pemimpin Dunia Terus Tekan Junta Tentera Myanmar

pkr1PETALING JAYA 15 Nov - Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) mengalu-alukan langkah junta tentera Myanmar membebaskan pejuang demokrasi, Daw Aung San Suu Kyi sambil menyifatkannya sebagai langkah pertama ke arah kebebasan demokrasi sebenar di negara itu.

Dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan hari ini, Ketua Umum Datuk Seri Anwar Ibrahim serta Presiden Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail senada dengan pemimpin dunia dan aktivis demokrasi diseluruh dunia menyanbut pembebasan Suu Syi dengan harapan langkah itu tidak dikaitkan dengan mana-mana syarat serta membenarkan beliau terus bergerak dan aktif dalam perjuangan menegakkan demokrasi di Myanmar tanpa sebarang halangan.

Dr Wan Azizah menganggap pembebeasan Suu Syi sebagai saat yang paling menggembirakan dan menyifatkan anak bekas pejuang kemerdekaan Myanmar itu sebagai pejuang pembebasan sejati yang akan terus menghidupkan obor kebebasan.

"Pembebasan pemimpin pro-demokrasi itu dan pemenang hadiah Nobel semestinya menyusul kepada pembebasan tanpa syarat lebih 2,100 tahanan politik di Myanmar.Ini setelah kita melihat kemenangan besar junta tentera dalam pilihan raya yang direncanakan agar pihak tentera terus mencengkam rakyat negara itu ," kata Anwar.

KEADILAN menyeru pemimpin dunia agar teruds mengenakan tekanan ke atas junta tentera Myanmar agar perjuangan demokrasi di negara itu terus dipertahankan.


Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009