AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Tuesday, November 23, 2010

2,400 Perwakilan, 1,025 Pemerhati Dijangka Menghadiri Kongres PKR


SHAH ALAM 23 NOV: Kongres Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang akan diadakan hujung minggu ini dijangka akan dihadiri perwakilan daripada kesemua 222 cabang, pemerhati, dan juga beberapa badan bebas.

Setiausaha Agungnya, Saifuddin Nasution Ismail berkata seramai 2,400 perwakilan daripada keseluruhan 222 cabang PKR seluruh negara dijangka menghadiri kongres yang akan diadakan selama tiga hari bermula 26 November ini.

"Mesyuarat Angkatan Muda Keadilan (AMK) dan Wanita akan diadakan pada 26 November diikuti Kongres Nasional parti pada 27 dan 28 November bertempat di Dewan Majlis Bandaraya Petaling Jaya(MBPJ)," kata beliau.

Beliau seterusnya memberitahu, seramai 1,025 pemerhati juga akan menghadiri kongres pada hujung minggu ini beserta wakil-wakil daripada parti-parti sahabat, badan-badan bebas, individu-individu penting dan juga wakil daripada duta-duta asing.

Kongres kali ini dijangka akan dihadiri ramai muka baru kerana menurut Saifuddin, daripada semakan awal pemilihan PKR yang tamat baru-baru ini mendapati hampir 60 peratus pimpinan cabang memperlihatkan pimpinan baru dengan pertambahan ketara penglibatan golongan muda dan wanita.

Saifuddin menjelaskan peratusan jumlah pengundi yang keluar mengundi semasa pemilihan adalah 13.56 iaitu kira-kira 30 ribu daripada jumlah ahli PKR seluruh negara, iaitu kira-kira 400 ribu ahli.

Beliau seterusnya menjemput pihak media agar mendaftar terlebih dahulu bagi membuat liputan kongres tetapi menegaskan Utusan Malaysia tidak akan dibenarkan membuat liputan.


Sumber: TVSNEWS

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009