AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Tuesday, October 19, 2010

KEADILAN Minta SAPP Beri Laluan Bagi Pertandingan Satu Lawan Satu

DSC_0773_1KUALA LUMPUR 19 Okt - Ketua Oposisi, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengumumkan Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) akan meletakkan calon bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Batu Sapi.

Beliau juga berharap Parti Bersatu Rakyat Sabah (SAPP) yang sebelum ini berkata akan meletakkan calon nya di kawasan Parlimen tersebut agar boleh memberi laluan kepada KEADILAN bagi membolehkan pertandingan satu lawan satu dengan Barisan Nasional.

Anwar berkata keputusan itu dicapai selepas Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat Sabah yang bermesyuarat hujung minggu lalu memutuskan bahawa mereka bersetuju untuk KEADILAN bertanding untuk kerusi tersebut.

"Kita akan putuskan nama calon dalam masa singkat setelah selepas saya bersama Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berunding," ujar Anwar dalam sidang media ringkas yang diadakan di lobi Parlimen, pagi tadi.

Jelas Anwar pada Pilihan Raya Umum 2008, kerusi itu telah diperuntukkan kepada KEADILAN dan mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat Sabah juga telah membuat ketetapan berhubung kedudukan kerusi itu.

"Tidak ada alasan-alasan lain mengapa KEADILAN meletakkan calonnya di situ," jawab Anwar kepada soalan yang dilontarkan wartawan kepada beliau.

Jumaat lalu, Suruhanjaya Pilihan raya (SPR) menetapkan hari penamaan calon bagi pilihan raya kecil itu adalah pada 26 Oktober dan pengundian pada 4 November.

PRK itu diadakan berikutan kematian wakil Parlimennya daripada Barisan Nasional (BN) Edmund Chong Ket Wah akibat kemalangan jalan raya di Jalan Coastal, Tanjung Aru, Kota Kinabalu, Sabah pada 9 Oktober lepas.

Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009