AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Friday, September 17, 2010

Keluar PKR, Ketua Wanita Perak Sangsi Nama 72 'Ahli'


IPOH 17 SEPT: Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Perak, Fathmawaty Salim sangsi dengan pengisytiharan 72 wanita yang mengaku dari ahli wanita PKR Cabang Ipoh Perak yang mendakwa keluar parti.

Bercakap kepada TV Selangor, beliau yang menafikan sekeras-kerasnya dakwaan ada ahli wanita keluar parti, sebaliknya meragui kesahihan identiti 72 wanita yang mengaku sebagai ahli parti.

"Saya tidak kenal siapa Siti Aminah atau nama-nama lain yang mengaku keluar parti itu. Berita itu tidak benar langsung," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Malah, beliau berkata, Ketua Cabang Ipoh Barat, Francis juga tidak mengenali Siti Aminah atau nama lain sebaliknya mereka pasti semua ahli wanita parti negeri ini, kekal dalam perjuangan tanpa ada yang belot.

Katanya, dakwaan keluar parti memang kerap kedengaran sebelum ini khususnya melibatkan cabang berkenaan tetapi semakan lanjut mendapati, semuanya tidak benar belaka.

"Dulupun, ada kata 100 orang keluar parti tapi hakikatnya tidak ada," katanya yang menganggap berita seumpama sebagai sebahagian usaha mengganggu gugat kemantapan Wanita Perak.

Terdahulu, Bernama melaporkan seramai 72 wanita mengaku keluar PKR Cabang Ipoh Barat hari ini atas alasan hilang keyakinan terhadap pucuk pimpinan parti.

Wakil kumpulan itu, Siti Aminah Mansor mendakwa cabang berkenaan kini menjadi parti perkauman kerana hanya mempunyai anggota daripada satu kaum sahaja.

"Ahli yang mengisi jawatan dalam cabang dan pemilihan jawatan di peringkat cabang tidak diketahui semua anggota kerana tiada sebarang notis diberikan kepada kami," katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Beliau mendakwa ada di kalangan ahli yang menyebarkan khidmat pesanan ringkas (SMS) palsu dan fitnah terhadap ahli daripada kaum lain bagi membolehkan orang tertentu menguasai cabang berkenaan.

Sumber: TVselangor

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009