AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Friday, September 24, 2010

Amalan Demokrasi Dalam KEADILAN Bukan Slogan Kosong


PETALING JAYA 24 Sept - Presiden Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN), Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata kaedah Pemilihan 2010 yang berdasarkan satu ahli satu undi membuktikan demokrasi dibudayakan sepenuhnya di dalam parti dan bukan hanya sekadar slogan kosong.

"Justeru, saya mengharapkan agar ruang Pemilihan kali ini harus dibudayakan dengan penuh tertib dan etika. Sebaran jamak pandangan yang berlaku harus dirai dengan penuh sopan dalam disiplin parti sebagaimana digariskan dalam Etika Pemilihan parti.

"Saya juga menyeru agar Pemilihan ini dijadikan platform untuk ahli menilai barisan kepimpinan yang mantap dan segar idealisme bagi memandu KEADILAN untuk merealisasikan harapan rakyat ke arah Malaysia yang demokratik dan madani," kata Dr Wan Azizah dalam satu kenyataan media semalam.

Beliau yakin pemilihan kali ini pastinya menarik perhatian segenap lapisan masyarakat seluruh Malaysia dan oleh kerana itu proses yang dilalui seharusnya tersusun dan tidak menampakkan sebarang cacat cela.

Dr Wan Azizah menyifatkan kaeadah pemilihan yang dipelopori KEADILAN mencatat sejarah politik tanahair.


Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009