AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Friday, April 23, 2010

Orang Mohd Taib boikot ?


KUALA LUMPUR : Sejauhmana sokongan ahli Umno terhadap calon MIC, P. Kamalanatahan di Hulu Selangor?

Walaupun pengundian hanya berbaki kurang dari tiga hari, bibit-bibit perpecahan Umno-BN di Hulu Selangor kekal wujud.

Terbaru, penyokong tegar Muhammad Taib, calon yang sebelum ini disokong oleh akar umbi untuk dicalonkan secara terbuka memboikot jentera dan bilik-bilik gerakan sempena Pilihan raya Kecil ini.

Pengikut setia itu yang juga kenalan rapat erapakatan.com mendedahkan bahawa dari awal lagi mereka enggan turun berkempen untuk calon MIC itu kerana ia jelas menolak kata-kata Najib Razak sendiri.

Menurutnya, Najib sebelum penamaan calon menegaskan akan memilih calon berdasarkan denyut nadi rakyat, tetapi hasilnya calon pertengahan, P. Kamalanathan dipilih untuk mewakili BN, walaupun jelas ia langsung tidak dikenali oleh pengundi di kawasan itu.

“Sebenarnya ada lima calon yang dikemukakan di Putrajaya untuk dipilih oleh pucuk pimpinan BN, di mana empat daripadanya adalah Melayu dan seorang lagi dari MIC.

Tetapi mereka tetap memilih MIC walaupun jelas majoriti ahli Umno mahu calon kami diletakkan.

Antaranya ialah Tan Sri Mohd Taib,” katanya.

Sehubungan itu, katanya, mereka mengambil keputusan untuk memboikot PRK ini yang hampir keseluruhan bilik gerakan didominasi oleh orang kuat bekas Menteri Besar Umno itu.

Dengan baki kempen kurang dari 36 jam, jentera BN dalam PRK kali ini nampaknya kian tertekan dengan perkembangan itu termasuklah terpaksa menjemput kedatangan Tun Dr. Mahathir yang sebelum ini berjanji enggan turut berkempen yang dipercayai ada kaitan dengan kalungan selipar terhadapnya oleh perwakilan MIC tahun lalu.


Sumber: Era Pakatan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009