AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Thursday, April 22, 2010

Hulu S'gor: Tentera, polis mula mengundi

Pengundian pos selama dua hari untuk pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor mula dijalankan hari ini di tiga tempat pengundian pos yang telah ditetapkan Suruhanjaya Pilihan Raya.

Pengarah SPR Selangor Dzulkifli Ab Rahman berkata anggota tentera mengundi di Kem Semboyan Kuala Kubu Baharu manakala anggota polis mengundi di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Kubu Baharu dan Maktab Latihan Polis Kuala Kubu Baharu di Hulu Selangor.

Proses pengundian ialah dari 8 pagi hingga 5 petang ini.

"Proses pengundian berjalan lancar. Hanya pihak polis yang meminta supaya pengundian dijalankan selama dua hari, iaitu hari ini dan esok, bagi membolehkan anggotanya yang bertugas untuk mengundi," kata Dzulkifli.

Terdapat sejumlah 799 undi pos, dengan 170 daripadanya adalah anggota tentera manakala selebihnya merupakan anggota polis.

Dzulkifli berkata bahawa apabila selesai proses pengundian petang ini, karung undi pos itu akan dibawa ke pejabat Pegawai Pengurus Pilihan Raya dan akan disimpan oleh Pegawai Pengurus Pilihan Raya, dan pada 25 April ini, ia akan dibawa dan dibuka untuk pengiraan di pusat penjumlahan undi.

Seramai
799 penguni pos itu adalah sebahagian daripada 64,500 pengundi berdaftar di kawasan Parlimen ulu Selangor.

Bagi pengundi biasa, mereka akan mengundi Ahad ini dari 8 pagi hingga 5 petang di 48 pusat pengundian.

Pilihan raya kecil itu melibatkan pertandingan satu lawan satu antara calon Barisan Nasional P. Kamalanathan dan calon Parti Keadilan Rakyat Datuk Zaid Ibrahim. Dua calon Bebas telah menarik diri.

Kerusi itu kosong berikutan kematian Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad, 71, daripada PKR pada 25 Mac lalu akibat barah otak.


Sumber: Malaysiakini

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009