AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Monday, May 16, 2011

Helah simpati: PKR tuntut Zahid Hamidi mohon maaf

Naib presiden PKR N Surendran menuntut naib presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memohon maaf dan menarik balik satu kenyataannya sebelum ini bahawa ugutan culik yang diterima ahli parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar sebagai helah untuk mendapatkan simpati.

Surendran juga berkata, Ahmad Zahid sebagai seorang menteri kanan tidak sepatutnya membuat kenyataan berkenaan memandangkan ianya prejudis ke atas kes yang masih dalam siasatan polis.

NONE

"Kenyataan Zahid itu tidak benar, tidak patut dan sangat prejudis ke atas siasatan polis yang dijalankan ke atas ugutan penculikan itu," kata Surendran.


Tambahnya, Ahmad Zahid sepatutnya menunjukkan keprihatinan terhadap ugutan yang didakwa telah dilakukan ke atas anak Nurul.

"(Sebaliknya) Zahid telah mencemarkan kedudukannya dengan bermain politik," kata Surendran lagi dalam satu kenyataan hari ini.

Kenyataan Ahmad Zahid itu adalah berhubung tindakan Nurul Izzah yang membuat laporan polis pada Jumaat lalu berhubung satu kiriman SMS ugutan yang diterima oleh ahli parlimen berkenaan daripada seorang individu tidak dikenali.

Nurul Izzah mendakwa, kandungan SMS itu mengugut bahawa anaknya akan diculik jika Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak bersara daripada dunia politik.

"Kita juga memohon jaminan daripada polis bahawa sisasatan ke atas ancaman penculikan ini dijalankan dengan cepat dan adil," kata Surendran lagi.


Sumber: Malaysiakini

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009