AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Wednesday, September 1, 2010

Tuduhan Rozali Tidak Berasas, DPMMS Pinggirkan Diri


SHAH ALAM 1 Sept - Exco Pelaburan, Perindustrian dan Perdagangan Selangor, Teresa Kok menyifatkan tuduhan Pengerusi Eksekutif Syarikat bekalan Air Selangor (Syabas), Tan Sri Rozali Ismail bahawa kerajaan negeri Selangor meminggirkan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Selangor (DPMMS) adalah palsu serta tidak berasas.

Beliau berkata kerajaan negeri sememangnya berhasrat membangunkan ekonomi negeri melalui pengembangan perniagaan, termasuklah agenda untuk mempromosi industri halal dan pembangunan ekonomi kaum Bumiputera.

"Untuk mencapai matlamat ini, kerajaan negeri Selangor sentiasa berhubung dan berbincang dengan semua pihak perniagaan yang berkait melalui dialog terbuka supaya ia dapat dilakukan secara bersih dan telus.

"Kerajaan negeri Selangor tidak pernah dan tidak mungkin akan meminggirkan, memulaukan atau mengecualikan mana-mana dewan perniagaan daripada proses ini.

"Contohnya, kerajaan negeri Selangor telah menganjurkan sesi dialog mengenai bajet tahunan negeri pada 26 hingga 27 Julai lalu, semua dewan telah dijemput hadir, termasuk DPMMS. Pertubuhan seperti Federation of Malaysian Manufacturers (FMM) dan Real Estate and Housing Developers Association Malaysia (Rehda) telah menghantar wakil mereka untuk mengutarakan pendapat dan mewakili kepentingan mereka di dalam forum tersebut, tetapi DPMMS tidak hadir walaupun telah dijemput dan ketidak hadiran mereka amat mengejut dan mengecewakan," jelas Teresa dalam satu kenyataan media.

Tambah beliau lagi, kerajaan negeri Selangor juga telah menubuhkan suatu majlis penasihat yang dipanggil Majlis Perniagaan Selangor (Selangor Business Council).

"Kami telah melantik para perniagaan, penganalisa dan ahli ekonomi dari pelbagai latar belakang untuk menjadi ahli majlis inil, termasuklah ahli-ahli perniagaan Melayu dan pakar ekonomi Melayu dan juga ahli-ahli DPMMS.

"Ini membuktikan bahawa tuduhan bahawa kerajaan negeri Selangor telah meminggirkan para peniaga Melayu adalah suatu pembohongan dan penyebaran maklumat palsu," jelas Teresa yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Kinrara .


Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009