AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Friday, September 17, 2010

AMK Pulau Pinang Sokong Shamsul Naib Presiden, CheGuBard Ketua AMK


BUKIT TAMBUN 17 Sept - Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Pulau Pinang menyatakan sokongan kepada Ketua AMK Pusat, Shamsul Iskandar Mohd Akin bagi merebut jawatan Naib Presiden dalam pemilihan parti November depan.

Ketuanya, Amir Md Ghazali dalam sidang media yang diadakan di Stadium Batu Kawan petang semalam turut menyatakan sokongan bagi Ahli Majlis Pimpinan Pusat, Badrul Hisham Shaharin aka CheGuBard bagi merebut jawatan Ketua AMK Pusat.

Amir juga berkata sokongan ini melenyapkan teka-teki yang menjadi persoalan di kalangan anggota AMK yang ingin mengetahui pendirian sebenar AMK Pulau Pinang.

"Berdasarkan kepada kredibiliti,kesungguhan dan visi serta misi yang akan di bawa, kami AMK Pulau Pinang memberi sokongan tanpa berbelah bagi demi menguatkan kepimpinan parti dan barisan kepimpinan AMK supaya aspirasi untuk memenangi pilihan raya umum yang ke-13 akan datang menjadi realiti.

"Berdasarkan kepada komitmen yang telah ditunjukkan oleh kedua-dua calon sebelum ini, kita yakin mereka mempunyai ruang untuk mempamerkan satu reformasi bagi melonjakkan kedudukan AMK dan juga parti ke era yang lebih mencabar dan berjaya," tegas Amir.

Beliau yang memenangi jawatan Ketua AMK Cabang Permatang Pauh tanpa bertanding mengharapkan pemilihan yang julung kali diadakan secara undian langsung ahli dimanfaatkan secara baik dan adil.

Beliau juga berkata Shamsul yang telah berjaya membawa AMK ke satu tahap yang dihormati oleh akar umbi sepatutnya diberi ruang yang lebih luas supaya kewibawaan yang ada padanya akan terus dapat dimanfaatkan oleh parti dalam jangkamasa panjang.

Manakala CheGuBard pula dilihat sebagai salah seorang calon yang mampu bertarung dan mempertahankan kebenaran berdasarkan kepada komitmen yang telah ditunjukkan sepanjang perjuangan beliau selama ini.

Turut hadir dalam sidang media tersebut termasuk Exco AMK Pusat, Amizuddin Ahmad dan Setiausaha AMK Pulau Pinang, Syed Mikael Rizal Aidid.

Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009