AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Tuesday, July 6, 2010

Perbicaraan Fitnah 2 Bersambung 19 Julai Depan


KUALA LUMPUR 6 Jul - Perbicaraan kes Fitnah 2 Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim akan bersambung semula pada 19 Julai depan selepas Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah membenarkannya permohonan peguam bela Sankara Nair.

Sankara berkata Mohamad Zabidin membenarkan permohonan pihak pembelaan dalam surat yang difaksimili ke pejabatnya daripada pejabat pendaftaran Mahkamah Tinggi Jalan Duta bertarikh 5 Julai.

"Perbicaraan kes tersebut akan bermula pada 19 Julai, pukul 9 pagi di Mahkamah Tinggi Jalan Duta selepas pihak peguam bela mengemukakan permohonan penangguhan selepas peguam Karpal Singh dan anak guam kami, Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu menghadiri mesyuarat di Parlimen pada 14 hingga 17 Julai depan," katanya dalam emel kepada Suara Keadilan.

Sebelum itu, Sankara dalam satu surat yang bertarikh 1 Julai kepada Setiausaha Hakim Mahkamah Tinggi telah meminta Mohamad Zabidin supaya mempertimbangkan permohonan itu kerana menurut beliau pihak pembelaan tidak berniat untuk menghina mahkamah untuk menangguhkan perbicaraan kes Fitnah 2 terhadap Ahli Parlimen Permatang Pauh itu.

Sebelum itu, pada 28 Jun Mahkamah Rayuan Putrajaya menolak rayuan Anwar berhubung permohonan beliau untuk mendapatkan kertas laporan siasatan polis ke atas pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan dalam kes tuduhan liwat.

Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009