AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Friday, August 17, 2012

PERUTUSAN AIDILFITRI 2012 ANGKATAN MUDA KEADILAN SELANGOR

Angkatan Muda Keadilan (AMK) Selangor mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada seluruh umat Islam yang menyambut hari kemenangan ini.

AMK Selangor meyakini bahawa semangat Syawal ini boleh diterjemahkan dengan lebih mendalam oleh seluruh umat Islam dalam kehidupan seharian lebih-lebih lagi dalam menghadapi hari yang begitu mencabar dan memeritkan.

Kesan ekonomi dan perubahan sosial secara perlahan-lahan menjerat leher rakyat terutamanya anak-anak muda yang tidak mempunyai pendapatan yang setara dan tidak seimbang. Di saat sebahagian rakyat meraikan Hari Raya Aidilfitri dengan meriah, tidak dapat dinafikan masih ada segelintir yang masih mencari-cari arah kehidupan atas kesan langsung ekonomi yang perlahan.

Ini mengakibatkan masih wujud individu mahupun keluarga yang tidak dapat merayakan perayaan ini dengan sempurna dan ini berlarutan ke dalam kehidupan seharian yang lebih memeritkan.

Disaat kita yang bertuah dapat merayakan Aidilfitri dengan penuh kesyukuran ini, AMK Selangor menyeru agar rakyat tidak melupakan golongan fakir miskin, tidak berkeupayaan serta anak-anak yatim yang masih terdapat disekeliling kita. Berbesar hatilah untuk terus bersama-sama berkongsi makna Aidilfitri ini sebagai lanjutan kemurahan hati sepanjang Ramadhan.

AMK Selangor melihat segala bentuk program yang dianjurkan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat menerima respon positif dan dialu-alukan oleh rakyat. AMK Selangor menyeru semua ejen perubahan diluar sana untuk pulang ke kampung halaman, serta berkongsi semangat perubahan yang sedang membara di seluruh negara.

Semoga Aidilfitri disambut dengan meriah tanpa mengabaikan keselamatan terutama ketika pulang berhari raya. Sikap sabar dan beretika ketika memandu adalah dituntut kerana disamping menjaga keselamatan diri sendiri, kita juga tidak membahayakan pengguna jalanraya lain. Tinggalkan kebiasaan buruk yang sering kita lakukan, agar Syawal menjadi lebih bermakna.

Saya mewakili seluruf saf kepimpinan AMK Selangor mengucapkan Salam Aidilfitri Minal Aidil Wal Faizin kepada seluruh rakyat Selangor khasnya serta seluruh umat Islam yang meraikannya. Semoga Aidilfitri ini membawa seribu erti dan pengertian kepada kita.


AZMIZAM ZAMAN HURI
Ketua AMK Selangor
Merangkap
Naib Ketua AMK Malaysia

1 comments:

UMNO PARTI PENJARA on August 26, 2012 at 3:08 PM said...


(( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


(Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009