AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Thursday, March 29, 2012

DAP gesa k'jaan dapatkan balik pinjaman pada NFC


Kerajaan persekutuan digesa mendapatkan balik pinjaman mudah kepada National Feedlot Corporation (NFC) memandangkan ia sedang mencari pelaksana baru bagi projek fidlot negara.

Ketua publisiti DAP Tony Pua berkata sekiranya kerajaan gagal berbuat demikian, maka ia akan membawa mesej bahawa ia membiarkan kronisme dan naungan.

NFC diuruskan oleh keluarga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang berdepan dengan bahang ekoran skandal berkaitan dengan syarikat berkenaan.

Dokumen telah muncul yang menunjukkan bahawa NFC telah menggunakan pinjaman mudah itu untuk membiayai pelaburan dalam hartanah serta bidang-bidang lain yang tidak berkaitan dengan ternakan lembu.

Bos NFC, Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail, suami kepada Shahrizat telah dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan pecah amanah dan melanggar Akta Syarikat 1965 berhubung operasi NFC.

Pua berhujah sekiranya pinjaman mudah itu tidak diperolehi kembali, maka semua tindakan terhadap Salleh dan tindakan Shahrizat melepaskan jawatan kabinet, tidak memberi sebarang makna.


Sumber: Malaysiakini

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009