AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Thursday, February 10, 2011

Gelombang Merah, Rakyat Kelantan Makin Matang


SHAH ALAM, 10 FEB: Rakyat Kelantan kini semakin matang dan tidak akan tertipu berhubung pelancaran gelombang merah oleh Umno Kelantan dalam usaha mendapatkan kepercayaan pengaruh pengundi muda dalam pilihanraya umum akan datang.

Menurut Exco Pembangunan Wanita Belia dan Sukan Negeri Kelantan, Abdul Patah Mahmood, tindakan Umno mempolitikkan warna merah akan menjadi 'senjata makan tuan' kepada Umno memandangkan merah putih merupakan warna bendera Kelantan.

“Sebenarnya, bagi kita bila Umno mempolitikkan warna bendera dan sebagainya, kita rasa ia akan menjadi 'backfire' kepada diri dia sendiri. Kita harap rakyat Kelantan tidak tertipu dengan pelancaran gelombang merah yang dilancarkan. Bagi kita, negeri Kelantan mempunyai warna bendera merah dan putih,” katanya.

Abdul Fatah menambah, tindakan Umno seolah-olah mengambil kesempatan di atas kejayaan pasukan bola sepak negeri itu yang digelar 'The Red Worrior' yang berjaya merangkul Piala Malaysia baru-baru ini.

“The Red Worrior adalah sokongan rakyat Kelantan kepada pasukan bola sepak dan kalau kita lihat yang masuk ke stadium memakai baju merah, yang kita tidak boleh kawal mereka juga membawa bendera bulan. Walaupun saya sudah beritahu jangan membawa bendera parti ke dalam stadium, tetapi sebab mereka terlalu rasa bangga dengan negeri di bawah kepimpinan Tok Guru(Nik Aziz Nik Mat), ini menunjukkan tidak semua penyokong Red Worrior tidak semuanya orang Umno,” katanya.

Ujar beliau lagi, tindakan Umno membawa Piala Malaysia ke program parti menimbulkan kemarahan rakyat dan situasi ini ternyata memalukan.

“Sebagaimana yang rakyat Kelantan marah bilamana mereka membawa Piala Malaysia ke program parti, ataupun jelajah Piala Malaysia kepada bahagian-bahagian Umno ternyata ini adalah perkara yang sangat-sangat memalukan,” katanya.

Awal minggu ini Umno Kelantan melancarkan kempen Gelombang Merah untuk mendekati dan mendapatkan kepercayaan kira-kira 400,000 pengundi muda di Kelantan untuk menyokong Barisan Nasional (BN).

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata Gelombang Merah bertemakan “Transformasi 1Kelantan Gelombang Rakyat” akan dilaksanakan Pergerakan Pemuda Umno negeri Kelantan melalui penganjuran ceramah, kursus, seminar dan gerak kerja.

Sumber: TVSNEWS

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009