AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Friday, January 14, 2011

Gagasan Pakatan Rakyat Yakin Komitmen Bersama Terus Meningkat


KUALA LUMPUR 14 JAN: Parti Islam Semalaysia (PAS) terus komited terhadap Pakatan Rakyat ekoran pertemuan dua pemimpin tertinggi PAS dengan Yang di-Pertuan Agong dan pemimpin tertinggi Umno.

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyeru agar mana-mana pihak supaya tidak menimbulkan sebarang spekulasi berhubung pertemuan itu justeru menurut beliau, penjelasan telahpun disampaikan kepada kepimpinan PKR dan DAP.

"Kita puas hati dengan penjelasan itu terutama kerana penegasan Tuan Guru Hadi sepertimana yang dibuat Tuan Guru Aziz sebelum ini bahawa mereka tetap komited dengan Pakatan Rakyat dan kita tidak perlu timbulkan apa-apa isu atau prasangka lain.

"Sebelum itu pun Tuan Guru Hadi memang berikan penjelasan kepada saya dan sampaikan kepada Keadilan dan juga Kit Siang dan Guan Eng untuk disampaikan kepada pimpinan DAP," jelas Anwar petang semalam.

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz dalam kenyataannya sebelum ini sebagai berkata, pertemuan yang diadakan di Istana Terengganu Kuala Lumpur itu diadakan atas jemputan Yang di-Pertuan Agong.

Dalam sidang media yang sama, Penasihat DAP, Lim Kit Siang menyatakan rasa puas hati terhadap penjelasan yang diberikan PAS selain menegaskan dasar muafakat menjadi asas Pakatan Rakyat memperjuangkan agenda bersama parti itu.

"Kita puas hati bahawa PAS tetap teguh dalam Pakatan Rakyat untuk meneruskan agenda bersama supaya ada perubahan politik di tanah air kita," kata Kit Siang.

"Kita bersependapat bahawa dalam agenda dan dasar bersama PR, bahawa perubahan tanpa muafakat tidak ada dalam dasar bersama dan ianya bukan matlamat Pakatan Rakyat dan ini masih menjadi pendirian ahli parti dalam DAP, PAS dan PKR," ujar beliau lagi.


Sumber: TVSNEWS

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009