AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Monday, November 22, 2010

KEADILAN Ucap Selamat Jalan Kepada Zaid, Tak Payah Tunggu 16 Dis

snpc221010PETALING JAYA 22 Nov - Walaupun bekas calon Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN), Datuk Zaid Ibrahim meletakkan jawatan sebagai ahli berkuatkuasa 16 Disember depan, parti hari ini menganggap beliau telah pun keluar serta merta dan mengesahkan keputusannya.

Setiausaha Agung Saifuddin Nasution Ismail menjelaskan KEADILAN adalah sebuah organisasi politik dan bukannya syarikat swasta yang memerlukan tempoh bersyarat sekiranya ingin berhenti kerja.

Lagi pun kata Saifuddin dengan menerima keputusan Zaid meninggalkan parti yang dicapai pada mesyuarat Biro Politik semalam, ini memudahkan beliau untuk merancang masa depan politiknya tanpa sebarangan halangan atau kekangan

"Zaid hantar sepucuk surat (peletakan jawatan). Terpulang kepadanya untuk membuat rayuan, saya tidak boleh jawab soalan andaian," kata beliau pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN di Tropicana tengahari tadi.

Saifuddin yang juga Ahli Parlimen Machang berkata seseorang anggota itu hilang statusnya sebagai ahli apabila dipecat atau menghantar surat peletakan jawatan menurut perlembagaan parti.

"Kita (bila) menunaikan hasrat orang ini baik. Dapat pahala. Lagi cepat lagi afdal," sindir beliau.


Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009