AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Friday, October 1, 2010

Umno Jadikan Datuk Bandar KL Kuda Tunggangan


SHAH ALAM 1 Okt - Tindakan Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Seri Ahmad Fuad Ismail yang secara terang-terangan membenarkan dirinya menjadi kuli kepada Umno amat dikesali sedangkan sebagai penjawat awam, beliau sepatutnya bebas dari kekangan atau pengaruh orang politik.

Pemangku Ketua Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan, Herman Samsudeen berkata ini terbukti apabila Umno Bahagian Titiwangsa secara terang-terangan meletakan gambar wajah beliau dalam semua banner bagi program Rumah Terbuka Bahagian itu yang dijadualkan berlangsung pada 3 Oktober ini.

"Apakah maksud gambar beliau diletakan dalam banner itu? selalunya gambar yang diletakan dalam mana-mana banner itu mempunyai kaitan terus dengan organisasi yang mengeluarkannya, sama ada dia sebagai pemimpin atau ahlinya.

"Program berkenaan adalah anjuran Umno Titiwangsa dan Persatuan Penduduk Projek Perumahan Rakyat (PPR) Hiliran Ampang," kata Herman.

Menurut Herman lagi, apa yang pasti, Ahmad Fuad bukanlah penghuni rumah PPR atau ahli jawatankuasa persatuan penduduk berkenaan.

Tidak ada keperluan gambar beliau diletakkan di situ walaupun PPR berkenaan di bawah pentadbiran DBKL melainkan beliau mempunyai kepentingan peribadi melibatkan Umno.

"Sebagai penjawat awam yang menjadi orang nombor satu dalam DBKL beliau sepatutnya bebas dari kekangan politik atau pengaruh orang politik walaupun yang menjadi Menteri Wilayah dan Kesejahteraan Bandar adalah orang kuat Umno Wilayah.

"Beliau gagal menunjukkan imej bebas dan melanggar peraturan penjawat awam yang tidak membenarkan pegawai dalam kumpulan Pengurusan dan Profesional untuk terlibat dalam politik kecuali bagi guru sekolah.

"Jika kerajaan mahu berlaku adil, peraturan yang melarang penjawat awam terlibat dengan politik ini perlulah dimansuhkan serta merta," tegas beliau.

Dalam pada itu, DPPWP katanya kesal kerana kerajaan membelakangkan peraturan yang mereka ciptakan dan pengharaman itu jelas terhad kepada penjawat awam yang menyokong Pakatan Rakyat dan sebaliknya mereka ini diberikan kebebasan politik yang mutlak.

"Kita berharap agar beliau sedar bahawa beliau seharusnya berkhidmat dengan adil bagi semua rakyat dan wajib memberikan kerjasama kepada semua ahli parlimen di Kuala Lumpur yang majoritinya adalah dari Pakatan Rakyat.

"Beliau seharusnya menghabiskan lebih banyak masa dengan wakil rakyat yang dipilih rakyat bukannya dengan Ketua-Ketua Bahagian Umno. Tambahnya lagi, jawatan Menteri Wilayah yang dilantik melalui 'pintu belakang' juga harus sedar bahawa jawatan yang dipegangnya itu adalah untuk berkhidmat bagi semua rakyat bukannya untuk kepentingan Umno sahaja.


Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009