AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Thursday, October 14, 2010

Kegagalan Muhyiddin Selesai Isu Pengetua Rasis Serlah Sikap Sebenar Terhadap 1Malaysia

lks5SHAH ALAM 14 Okt - Kegagalan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyelesaikan isu tindakan disiplin terhadap dua pengetua rasis sejak dua bulan dahulu menyerlahkan sikap beliau yang tidak menunjukkan komitmen kepada gagasan 1Malaysia yang kononnya mendahulukan rakyat.

Malah menurut Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang keadaan menjadi bertambah getir bagi Muhyiddin kerana beliau kini dipertanggunjawabkan oleh Perdana Menteri untuk memastikan kejayaan Program Transformasi Kerajaan (GTP).

Ini didedahkan Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran ketika melawat Melbourne bahawa beliau diserahkan tugas menjayakan pelbagai inisiatif Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) melalui GTP.

"Di bawah Muhyiddin siapa yang akan menyakini GTP akan berjaya apabila beliau yang ditugaskan menjayakan GTP bersikap dingin terhadap 1Malaysia dengan mengatakan beliau "Melayu dahulu" dan tidak mampu mengambil tindakan ke atas dua pengetua terbabit," kata Kit Siang dalam kenyataan medianya Isnin lalu.

Beliau turut menyelar menteri dari MCA, MIC dan Gerakan yang dianggap tidak lagi relevan bilamana tidak mampu menyelesaikan isu tersebut.

Malah usul tergempar beliau untuk membahaskannya telah ditolak oleh Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang juga tidak dapat memberikan bentuk tindikan disiplin yang telah diambil walaupun menolak usul itu atas alasan tindakan telah diambil pihak kementerian dan Jabatan Perkhidmatan Awam.


Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009