AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Tuesday, September 14, 2010

Khairy Bidas Utusan Melalui Twitter


KUALA LUMPUR 14 SEPT - Keghairahan akhbar Utusan Malaysia mempertahankan Perkasa dibidas oleh pemimpin 'tuan'nya sendiri.

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaludin hari ini mengecam tindakan akhbar milikan parti itu yang mendedikasi satu muka surat penuh mempertahankan NGO itu dalam akaun 'twitter'nya.

"Sebuah surat khabar perlu diingatkan siapa pemiliknya," tulis Khairy kira-kira lapan jam lalu dalam akaun twitternya yang diikuti 13,919 pengguna laman web sosial itu.

Beliau juga menambah: "Saya menyokong perubahan ke arah media yang bebas dan bertanggungjawab tetapi dalam paradigma kini, saya tidak boleh menerima arah editorial akhbar ini."

Walaupun tidak dinamakan, kenyataan itu jelas ditujukan kepada Utusan Melayu hari ini yang mendakwa majoriti orang Melayu menyokong Perkasa serta membidas keputusan pimpinan parti itu supaya Umno menjauhkan diri daripada Perkasa minggu lalu.

Utusan hari ini turut menyiarkan temu ramah bersama Ketua Penerangan Kerajaan NPerak, Datuk Hamdi Abu Bakar yang mendakwa ada pemimpin Umno 'syok' sendiri dan tidak memikirkan masa depan parti.

Kenyataan sinis itu mungkin ditujukan kepada Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Mansur dan Ahli Majlis Tertinggi, Datuk Seri Nazri Aziz yang mengkritik hebat peranan Perkasa.

Bagaimanapun, bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir mempertahankan NGO itu dengan mengatakan hubungan UMNO - Perkasa akan mengelakkan kehilangan sokongan orang melayu pada Pilihanraya Umum akan datang.

Kepimpinan Datuk Seri Najib Razak sebagai Presiden Umno dan Perdana Menteri yang menguar-uar slogan '1 Malaysia' dilihat rakyat marhaen sebagai tidak berkesan apabila Perkasa yang dipimpin Ahli Parlimen Pasir Mas, Ibrahim Ali terus mencetuskan ketegangan antara UMNO dan parti komponen BN lain seperti MCA dan MIC.

Malah 'perceraian' antara UMNO dan Perkasa dapat dilihat sebagai usaha menarik sokongan bukan Melayu kepada BN bagi persediaan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13) yang dijangka diadakan dalam masa terdekat.

Ibrahim Ali yang juga bekas ahli UMNO mendakwa beliau mewakili suara orang Melayu dan mempunyai lebih 50,000 ahli yang akan patuh arahannya apabila membuat undian dalam PRU ke-13.


Sumber: TVSelangor

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009