AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Thursday, September 16, 2010

Azmin Sah Bertanding Timbalan Presiden Lawan Zaid


KOTA KINABALU 16 Sept - Setelah beberapa minggu membiarkan persoalan samada beliau mahu bertanding jawatan kedua tertinggi dalam Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN), Azmin Ali akhirnya memutuskan untuk berbuat demikian semalam.

Beliau yang juga Naib Presiden paling kanan yang memegang jawatan tersebut sejak penubuhan parti pada 1999 berkata beliau mmebuat keputusan tersebut setelah Timbalan Presiden, Senator Dr Syed Husin Ali memgumumkan beliau mempertahankan jawatannya Selasa lalu dan setelah merujuk kepada pimpinan KEADILAN.

Pengumuman Azmin menjadikan medan perebutan jawatan Timbalan Presiden yang akan berlangsung pada Pemilihan Parti 2010 November depan kini menjadi dua orang.

Sebelum ini Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Wilayah Persekutuan, Datuk Zaid Ibrahim mendahului dengan menyatakan hasrat untuk bertanding jawatan itu.

"Saya berjanji akan berganding bahu untuk memperkukuhkan idealisme parti, menerap dan meningkatkan kesetiaan serta memperkasakan organisasi bersama pucuk pimpinan dan anggota parti yang lain," kata beliau tegas beliau di sini ketika menghadiri majlis Sambutan Hari Malaysia ke-47 bersama pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat di sini semalam.

Azmin yang juga Ahli Parlimen Gombak berharap pertandingan bagi kawatan Timbalan Presiden akan berjalan dengan cara sihat dan semangat persaudaraan.

Beliau juga mengucapkan setinggi-tinggi penghargaaan di atas perjuangan serta sumbangan bakti yang dicurahkan oleh Dr Syed Husin selama memegang jawatan Timbalan Presiden sejak 2003.


Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009