AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Tuesday, August 24, 2010

Pengerusi JKKK Kampung Baru Pandamaran Digantung


SHAH ALAM 24 Ogos - Kerajaan negeri Selangor membuktikan ia serius menangani isu penyalahgunaan surat sokongan untuk tujuan mendapatkan kontrak perniagaan dengan menggantungkan serta merta Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Kampung Baru Pandamaran, Yap Hock Siew baru-baru ini.

Hock Siew didakwa mengeluarkan sepucuk surat sokongan bagi membolehkan syarikat milikinya diberikan satu kontrak penyelenggaraan dan pembersihan sungai.

Exco Pembangunan Kampung Baru dan Penyelesaian Kilang Haram, Ean Yong Hian Wah berkata keputusan tersebut dibuat kerana tindakan Hock Siew disyaki menimbulkan soal konflik kepentingan.

"Siasatan berkenaan dakwaan tersebut akan dijalankan serta-merta. Kerajaan negeri yakin pihak yang berkaitan akan memberikan segala kerjasama semasa siasatan dijalankan," katanya dalam satu kenyataan media Khamis lalu.

Beliau berkata, ini merupakan suatu usaha yang membuktikan ketegasan kerajaan negeri Selangor yang mengamalkan prinsip Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan.

"Kerajaan negeri menegaskan tindakan tegas akan diambil terhadap sesiapa yang bersalah atau melakukan penyelewengan," ujar Hian Wah yang juga Pengerusi DAP Selangor.


Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009