AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Tuesday, August 24, 2010

Hentikan Serangan Terhadap Nurul Izzah, kata Zaid


24 Ogos - Tindakan menyerang Nurul Izzah Anwar yang giat dilakukan oleh penyokong tegar politik Umno-BN mendapat kecaman dari bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri Zaid Ibrahim.

Beliau yang menulis di dalam blognya berkata Menteri Kabinet yang kanan seperti Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Menteri Dalam Negeri Datuk Hishamuddin Hussein Onn sepatutnya memberi tumpuan dan masa mengulas dasar negara yang penting seperti Model Ekonomi Baru, atau kekerapan insiden perkauman kebelakangan ini, ataupun mengapa begitu ramai peneroka FELDA membuat tuntutan Mahkamah terhadap Felda.

Menurut Zaid, adalah sesuatu yang dianggap malang bila kenyataan yang kedua-dua Menteri kanan ini berkisar menyerang YB Nurul Izzah rentetan dari komen dan pendapat beliau mengenai ekonomi negara dan keadaan kapal selam yang kita beli dalam wawancara dengan majalah Indonesia, Tempo.

Zaid berkata, kedua-dua Menteri menuduh Nurul Izzah memburuk-burukkan imej dan nama negara kerana mengkritik dan menyoal kerajaan BN.

Menyifatkan tuduhan tersebut dilempar oleh orang yang tidak tahu membezakan negara dan kerajaan, Zaid berkata Zahid Hamidi dan Hishamuddin akan cuba mengelak dari isu-isu ini dengan menggunakan benteng "Negara" dan sebagainya, tetapi rakyat tahu bezanya antara Negara dan Kerajaan BN.

Terdahulu, Bekas Naib Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Muhammad Zahid Md Arip menggesa Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar disiasat mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana didakwa mengeluarkan kenyataan menjejaskan imej negara dalam satu temu bual sebuah akhbar Indonesia, 4 Ogos lalu. –FARDILLA DIN


Sumber: TVSelangor

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009