AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Tuesday, July 20, 2010

The Rocket: Teresa Kok, Tony Pua Dipanggil KDN


Kementerian Dalam Negeri (KDN) memanggil pihak penerbitan akhbar 'The Rocket' bagi memberi keterangan berhubung surat tunjuk sebab mengenai isu pembaharuan permit dan artikel yang disiarkan akhbar itu.

NONETimbalan Ketua Setiausaha kementerian itu Datuk Abdul Rahim Mohd Radzi berkata antara individu yang memberi keterangan termasuk Setiausaha DAP Teresa Kok dan pengarang akhbar terbabit Tony Pua.

"Ketua Setiausaha kementerian Datuk Seri Mahmood Adam telah berjumpa dengan pihak penerbitan akhbar itu di pejabatnya pukul 7 malam semalam bagi memohon keterangan dan penjelasan berkaitan surat tunjuk sebab yang dikeluarkan oleh KDN pada 13 Julai lalu," katanya dalam satu kenyataan.

Beliau berkata dalam pertemuan itu, pihak penerbitan akhbar terbabit telah dimaklumkan mengenai pelanggaran syarat-syarat yang dilakukan termasuk menerbitkan berita dalam versi Bahasa Cina dan Inggeris walaupun permit akhbar itu telah tamat tempoh.

dap rocket newspaper tabloid 170507"Pihak penerbitan juga lewat mengemukakan permohonan pembaharuan yang lengkap serta gagal mengemukakan lapan salinan penerbitan sebaik sahaja ia dicetak.

"Bagaimanapun pihak penerbitan The Rocket berjanji untuk memberi jawapan dan penjelasan mengenai ketidakpatuhan itu kepada kementerian dalam tempoh 48 jam,"katanya. - Bernama

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009