AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Friday, July 2, 2010

Perkasa Mahu KDN Siasat Dakwaan Penyelewengan Khairy Di bawah Pentadbiran Abdullah


KUALA LUMPUR 2 Julai - Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali mahu Kementerian Dalam Negeri menyiasat penyelewengan yang dilakukan oleh Ahli Parlimen, Khairy Jamaluddin semasa pentadbiran ayah mertunya, Tun Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri.

Ibrahim berkata demikian ketika ditanya Suara Keadilan mengenai gesaan Khairy supaya KDN mengambil tindakan ke atas terbitan sulung pertubuhan itu, Suara Perkasa bertajuk 'Tahan Ka Siong bawah ISA'.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas mendakwa Khairy banyak melakukan penyelewengan semasa Abdullah Badawi menjadi Perdana Menteri.

"Kenyataan-kenyataan seumpama ini melambak dalam Suara Keadilan, Harakah, Siasah semuanya ada. Kenapa dia tak suruh KDN pergi siasat?

"Cuma saya nak cadangkan Kementerian Dalam Negeri siasat Khairy sebab masa bapa mertua dia jadi Perdana Menteri, banyak hal lagi dia buat dulu, saya tak nak dedahkan sekarang, cuma eloklah Kementerian Dalam Negeri pergi siasat," katanya.

Sebelum ini Khairy menafikan berlaku pergeseran di antara beliau dengan Ibrahim sebaliknya menganggap apa yang didakwa berlaku antara mereka berdua hanyalah tidak mempunyai ideologi yang sama.

"Semalam ketika saya bertembung dengan beliau (Ibrahim) di sini (Parlimen), macam-macam yang dikatakan pada saya. Tetapi saya tak ada masalah.

"Saya masih meneruskan dengan pendirian saya dan beliau tetap dengan pendiriannya. Kami mempunyai prinsip ideologi yang berbeza," katanya pada sidang media di lobi Parlimen semalam.

Persengketaan ini turut mendapat perhatian Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Shahidan Kassim yang meminta dua seteru ini berdamai demi kebaikan orang Melayu dan tidak perlu membazir tenaga dengan perkara remeh yang tiada kesudahannya.

Menurut laporan media, Shahidan dilaporkan sebagai berkata turut menuntut Khairy dan juga Ibrahim agar tidak meneruskan pergeseran dan perang mulut yang berlarutan mengenai isu biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

Bagaimanapun, persengketaan itu juga dilihat telah menggugat imej pimpinan tertinggi kerajaan Umno-Barisan Nasional.

"Kita semua termasuk mereka berdua mempunyai matlamat perjuangan yang sama dan amat malang dan merugikan jika kita bergaduh sesama sendiri. Musuh kita akan bersorak dan bertepuk tangan melihat keadaan itu," lapor Shahidan lagi.

Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009