AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Tuesday, July 20, 2010

Jho Low Buat Kejutan Sekali Lagi


SHAH ALAM 20 Julai - Ahli perniagaan muda kelahiran Malaysia, Taek Jho Low menimbulkan kejutan sekali lagi apabila beliau yang dikatakan rapat dengan artis Hollywood, Paris Hilton ditahan pihak berkuasa kerana memiliki dadah jenis marijuana.

Akhbar Perancis,Corse Matin melaporkan Paris Hilton ditahan di lapangan terbang Corsica selepas marijuana yang di bawa dalam begnya dihidu oleh anjing pengesan.

Dalam laporan tersebut, akhbar itu berkata, Hilton sedang melancong bersama dengan seorang personaliti yang rapat dengan pihak berkuasa di Malaysia ketika beliau ditahan oleh pihak berkuasa.

Menurut akhbar itu lagi, Hilton dikatakan menggunakan jet peribadi dengan "seseorang yang rapat dengan pihak berkuasa di Malaysia" dan di dalam perjalanan ke resort mewah Porto Cervo di Sardinia, Itali.

Jho Low yang dikatakan pemuda misteri daripada Malaysia itu dilihat telah membelanjakan sejumlah wang yang besar di kelab-kelab seluruh dunia dan beliau didakwa menjadi penasihat kepada syarikat antarabangsa dan telah dilantik sebagai lembaga pengarah dalam sebuah bank di Malaysia, UBG Bank, tahun lepas.

Bagaimanapun beliau dilepaskan pihak berkuasa setengah jam setelah disoalsiasat.

Sebelum ini, Ketua Angkatan Muda KEADILAN, Shamsul Iskandar Mohd Akin mendesak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia supaya menyiasat latar belakang seorang rakyat Malaysia bernama Jho Low lulusan Wharton School of Business dan bagaimana beliau mampu memperolehi kekayaan sebegitu banyak dalam usia 28 tahun.

Shamsul mendakwa Jho juga terlibat sebagai penasihat kepada Terengganu Investment Authority, badan yang ditubuhkan untuk mengurus pelaburan hasil daripada royalti minyak negeri itu.

Pada perasmian Kongres Nasional Tahunan AMK 2009 yang diadakan pada bulan Mei lalu, Shamsul mendakwa beliau mendapat maklumat pemuda ahli perniagaan itu juga memainkan peranan untuk merampas tanah kem TUDM di Sungai Besi bersama anak Perdana Menteri dan Datin Seri Rosmah Mansor.

"Kita desak SPRM menyiasat siapa Jho Low ini, bagaimana dia memdapat kekayaan sehingga The New York Times melaporkan bagaimana anak muda ini berbelanja beratus ribu dolar berseronok di kelab-kelab eksklusif di bandaraya itu dalam beberapa bulan dan terus berbelanja besar.

"Semua maklumat berkenaan individu ini adalah daripada media luar negara dan kemudiannya dilaporkan oleh media tempatan. Ini menimbulkan keraguan siapa gerangan Jho Low ini dan bagaimana dia boleh menjadi begitu kaya dalam usua muda dan mempunyai kaitan dengan tokoh politik," ujar beliau.

Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009