AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Saturday, June 26, 2010

AMK Selangor Sokong Penuh Kepimpinan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim


SHAH ALAM 26 Jun - Dakwaan wujudnya gerakan untuk menjatuhkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim adalah sesuatu yang tidak memeranjatkan kerana itulah agenda utama musuh politik untuk mengganggu kestabilan Pakatan Rakyat khususnya KEADILAN dan seterusnya merampas kembali negeri itu.

Ketua Angkatan Muda KEADILAN Selangor, Khairul Anuar Ahmad Zainudin berkata AMK Selangor berdiri teguh bersama kepimpinan beliau

"AMK Selangor mengingatkan semua pendukung KEADILAN untuk terus berusaha mempertahankan dan menjunjung tinggi “mandat perubahan“ yang diberikan rakyat 2 tahun yang lalu.

"Apakah beliau perlu digantikan kerana kekurangan dalam politik sedangkan beliau mempunyai kepimpinan dan pengurusan yang cekap?.

"Apakah perlu beliau digantikan kerana meletakkan kepentingan rakyat berbanding ahli-ahli parti sendiri?." soal beliau dalam satu kenyataan media semalam.

Menurut Khairul Anuar, sepanjang 50 tahun Umno-Barisan Nasional memerintah Selangor telah banyak harta rakyat dikaut oleh pimpinan politik parti tersebut sedangkan rakyat terus dibiarkan merana dan susah.

"Sepanjang 2 tahun kepimpinan Khalid, beliau tidak mengambil kesempatan untuk mengkayakan isteri, anak, menantu dan suku-sakatnya melainkan kesungguhan beliau untuk merakyatkan ekonomi Selangor.

"Tiada seinci pun tanah yang diambil untuk diri dan keluarga melainkan berusaha untuk merakyatkan tanah Selangor.

"Tiada lawatan sambil belajar ke Disneyland melainkan menyusun kembali anak-anak syarikat ini agar hasilnya dapat dinikmati rakyat berhak. Tak pernah terfikir oleh Menteri Besar Selangor sebelum ini untuk beri air percuma kepada rakyat seperti yang dilakukan Khalid.

"Sekali pun jauh kalau nak dibandingkan dengan Khalifah Umar Abdul Aziz namun kesungguhan dan ketegasan Khalid dalam menjaga amanah rakyat dapat dilihat jelas.

"Ini menunjukkan begitu tingginya integriti Menteri Besar Pakatan Rakyat ini.

"Walaupun beliau tidak terlepas dari melakukan kesilapan, sebagai parti yang sentiasa menyubur benih demokrasi, Kongres KEADILAN di Kota Bharu telah mendengar dengan jelas teguran dan kritikan perwakilan terhadap Khalid dan kami yakin beliau menerimanya dengan penuh terbuka," tegas beliau lagi.

Dalam pada itu, AMK Selangor juga menyeru kepada semua para pendukung KEADILAN untuk terus menghayati semangat reformasi yang menjadi laungan keramat perjuangan rakyat ini.

Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009