AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Sunday, October 11, 2009

Penyokong UMNO-BN Pamer Budaya Samseng


Penyokong UMNO-BN bertindak ganas membaling batu kepada penyokong Pakatan Rakyat di Pusat Pembuangan Undi Telok Kemang.

Mereka menimbulkan provokasi dengan memanggil penyokong PAS dengan panggilan "anjing", "babi" dan pelbagai perkataan kesat yang lain.

Seperti sebuah kempen peperangan terancang, sekumpulan lagi penyokong UMNO-BN menghalau penyokong PAS yang baru tiba di pusat pembuangan undi itu.

Sebaik sahaja mereka meletakkan kenderaan untuk menyertai kemeriahan pilihanraya, gerombolan Umno-BN bertindak menyerbu dan menendang-nendang kenderaan-kenderaan terbabit.

Sambil mendakwa kawasan letak kereta UPU Telok Kemang adalah milik mereka, gerombolan itu menendang-nendang dan membaling batu kearah penyokong PAS.

Bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini, ahli-ahli Pakatan Rakyat mengalihkan kenderaan masing-masing ke tempat yang lebih selamat - jauh dari amukan UMNO-BN.

Gerombolan samseng-samseng jalanan ini tampak seperti dianggotai oleh pemuda bermotorsikal, ahli-ahli pencak silat dan remaja-remaja sekolah.

Polis dan Unit Simpanan Persekutuan di tempat kejadian tekun berdiri menjaga garisan putih jalanraya tanpa mencelah memulihkan keamanan.

Sumber: tvantara.com

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009