AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Tuesday, May 26, 2009

Seru Beri Peluang Teruskan Dasar Mesra Rakyat



Strategi menanggapi permasalahan sebenar rakyat dan program pemberdayaan masyarakat mendasari polisi kerajaan Pakatan Rakyat - membezakan bloc politik baru itu dengan sistem politik lama.

Program ekonomi kerajaan-kerajaan Pakatan seperti skim air percuma, tabung anak baru lahir, dana warga emas dan wang galakan pendidikan lebih hampir kepada keperluan masyarakat, kata Pengarah Pilihanraya Parti Keadilan Rakyat Saifuddin Nasution.

“Politik baru Pakatan Rakyat ini kita tidak bantu sekadar kaum sendiri sahaja. Politik baru ini maknanya walaupun kita orang melayu, orang islam, tetapi masalah kaum lain adalah masalah kita jua. Ini politik baru Pakatan Rakyat,” tegas beliau.

“Kerana dasar-dasar inilah pakatan rakyat mendapat tempat di pakatan rakyat, dan mencatatkan kemenangan dalam pilihanraya sebelum ini dengan gilang-gemilang,” kata Saifuddin.

Justeru, beliau mewakili Pakatan Rakyat menyeru warga Penanti khususnya dan Malaysia amnya untuk terus mengizinkan mandat kepada Pakatan Rakyat meneruskan dasar mesra rakyat seperti ini.

“Kita tampilkan calon Mansor Othman, yang punya pengalaman pentadbiran, seorang ahli akademik di Universiti Sains Malaysia, mempunyai rekod kerja yang baik. Kita minta agar sudi apa kiranya beri undi pada beliau,” kata Saifuddin.

“Kita nak teruskan agenda tadbir dan urus negeri Pulau Pinang ini. Kita harap kita diberi peluang untuk kembali menabur bakti kepada pegundi di Dun Penanti ini,” tambahnya lagi.

Sumber: tvantara.com

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009