AMK Kota Raja
Demo mansuh Tol
Demo mansuh Tol
Organisasi Deklarasi Prinsip Dasar Sasaran PRU-13 Keratan Akhbar Video Aktiviti Sertai Kami Hubungi Kami

Arkib Blog

Saturday, August 28, 2010

Tindakan Mais Keluar Amaran, Gantung JK Surau Dibidas


SHAH ALAM 28 Ogos - Pengerusi DAP Selangor, Ean Yong Hian Wah melahirkan rasa kesal di atas tindakan Majlis Agama Islam Selangor (Mais) memberi amaran kepada Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching berhubung lawatannya ke Surau Al Huda Ahad lalu serta menggantung jawatankuasa surau tersebut.

Dalam satu kenyataan akhbar hari ini, Ean yang juga Exco Pembangunan Kampung Baru dan Penyelesaian Kilang Haram beliau menyeru Mais supaya membuat siasatan dengan lebih terperinci sebelum mengambil tindakan kepada mana-mana pihak.

"Saya tidak mahu lihat isu ini dipermainkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab seperti Utusan Malaysia, Umno dan Perkasa sebagai satu isu politik dan perkauman untuk merosakkan keharmonian masyarakat kita," kata Ean.

Ean berkata beliau difahamkan Nie Ching hanya berkunjung ke Surau Al Huda di Kajang Sentral 22 Ogos lalu untuk menyampaikan sumbangan sebanyak RM1,000 kepada jawatankuasa Surau dan dijemput untuk menyampaikan sepatah dua kata.

"Pada ketika itu, beliau hanya menerangkan maklumat tentang skim pinjaman pengajian tinggi negeri Selangor kepada umat Islam yang hadir. Beliau tidak menyentuh apa-apa isu politik dalam ucapan ringkas beliau.

"Beliau melawat ke surau tersebut dengan hati yang penuh ikhlas sempena bulan Ramandhan yang suci. Sebagai seorang wakil rakyat yang bertanggungjawab, beliau perlu membantu semua lapisan masyarakat yang terdiri daripada pelbagai kaum dan agama," jelas Ean lagi.


Sumber: Suara Keadilan

0 comments:

 

Angkatan Muda KEADILAN (AMK) KOTA RAJA Copyright © 2009